Loggaliten (2)
New rear set from @swedish_race_parts , this year it will be Spider rear set after 3 season with R&G. 😁✊🏻 Thanks for your support @swedish_race_parts !😁 #kawasaki #zx10rr #realroadracing #irrc #vartex #held #boander #arai #preemnykvarn #imatranajo #racing #norrmarkis #mantruckbussverige
Tack till @cordonaprecisiontechnology som är med och supportar mig med den bästa quickshiftern på marknaden. 😁✊🏻 Thanks to @cordonaprecisiontechnology for supporting me with the best quickshifter in the market. 😁✊🏻 #kawasaki #zx10rr #realroadracing #irrc #irrc2021 #imatranajo #fjracing #ktech #vartex #held #arai #alpinestars
It’s time for #wheeliewednesday 😍✊🏻 Photo: @miccaaan #realroadracing #kawasakizx10r #iceracing #hondacrf250 #held #irrc2021 #irrc #arai #fjracingsuspension #ktechsuspension #preemnykvarn
Mitt namn är Markus Karlsson och jag är 22 år gammal. Det bästa jag vet är att få köra motorcykel i höga farter och utmana mina gränser för att bli bland dom bästa. Jag har kört motorcykel i större delen av mitt liv och tävlat sedan jag var 7 år gammal. Det senaste 5 åren har jag kört i kungaklassen Suerbike i Sverige med viss uppbackning från Kawasaki Sverige. 

2018 provade jag på något som heter real roadracing som innebär att man tävlar på vanliga allmänna vägar istället för en bana. Vägarna är såklart avstängda och allt är orginiserat av orginisationen IRRC. Det är 5 olika tävlingshelger i 5 olika länder. Under en helg kommer det ca 20-50 000 åskådare och tittar. 2019 gjorde jag mina bästa resultat i landsvägsserien där jag bland annat avslutade sista tävlingen med min första pallplast på vägen. 

2020 blev det tyvärr ingen racing på grund av covid-19. Alla race jag skulle ha kört i europa blev inställda och jag tappade de flesta av mina sponsorer. Jag körde endast ett 6 timmars lopp där man kör i lag. Tyvärr fick vi bryta på grund av tekniska problem. 
Till 2021 siktar jag på att göra en full satsning i Serien IRRC (international Road Racing championship). Jag jobbar för fullt med att söka nya samarbetspartners för att kunna köra en full säsong. 

När jag inte jobbar med att söka sponsorer och tränar min fysik så jobbar jag tvåskift på Scania som underhållsmekaniker. Får jag någon tid över så gillar jag även att skruva med bilar och motorcyklar.
Jag hoppas du och ditt företag vill vara med på min resa.

Med vänliga hälsningar
Markus Karlsson #36