Loggaliten (2)
Wheelie or winning machine?🤟🏼 @kawasakisverige @michelinmotorcycle @sunbikeswe @hrc.dekor @alpina_tubeless_wheels @proracingacademy @suter_racing #Ekerinvest #Norrmarkis #Boander #PreemNykvarn #kawasaki #supermoto #sweden #racing #wheelie #teamgreen #braap
Hej på er👋🏼 Kommande helgs tävling i Södertälje, Tuvängen är framflyttat pga av restriktionerna gällande covid 19. Här är nya aktuella kalendern för tävlingarna! Uppdaterad kalender ⬇️ 12-13 juni, Hässlö trafikskola, Västerås 17-18 juli, Amsbergsbanan, Borlänge 24-25 juli, Tuvängen Ring, Södertälje 7–8 augusti, Borås motorstadion, Borås 21-22 augusti, Supermoto Racepark, Örebro 18-19 September, FIM Supermoto of Nations, France Carole 24-25 september, GTR Motorpark, Eskilstuna #kawsaki #motul #supermoto #sweden #champion #race
Hej på er! Jag kan med glädje nu presentera att jag under 2021 kommer att tävla i supermoto med support från Michelin😎 Det här möjliggör att ni som tävlar i supermoto kommer att kunna köpa Michelin däck direkt från mig. Kontakta mig för mer information och priser👍🏼
Mitt namn är Lukas Karlsson och jag är 17 år gammal och studerar ekonomisk linje på gymnasiet. Jag har kört motorcykel i hela mitt liv och började tävla i minimoto vid 7 års ålder. Efter att ha visat upp min talang som 7 åring fick jag dispens till att köra Honda Academy Cup som 8 åring. Jag har under åren kört en mängd olika motorcyklar och har därför fått lära mig hur man snabbt blir ett med motorcykeln.

När jag var 7 år
började jag tävla i Minimoto , något
som skulle få mina små horn att växa ut. Intresset för att vinna ökade vilket gjorde att jag som förare också utvecklades. Tyvärr hade jag inte fått klart min licens då jag var för ung vilket resulterade i att vi missade första tävlingen. Jag vann de flesta tävlingar jag startade i men slutade som total tvåa i cupen.

Till 2011 lämnade jag minimoto och fick dispens till att köra Honda 100cc. Sjukt kul och med tanke
på att det nu fanns växlar så ökade jag på kunskapen om hur man hanterar en motorcykel.
2015 fick jag dispens igen som 12 åring. Redan första tävlingen vann jag och satte även nytt banrekord på Gälleråsen . Det var hårda fighter under säsongen men det var jag som tog hem första platsen i totalen.
Efter Junior Cup tog jag steget till Moto 3 där jag körde i Team Nordgren racing. Året slutade med yngsta förare i teamet som tagit 3:e plats i SM!

Superbike
Ännu en gång fick jag dispens och den här gången i Superbike SM på Gälleråsen Det intressanta med
Superbike är att mycket styrs med elektroniska hjälpmedel som också de flesta toppförarna använder. Personligen vill jag ha kontroll och valde därför att köra med all elektronik avslagen. Resultatet blev: 6:e och 4:e placering. 

Supermoto
Pappa lånade ut sin KTM 450 EXC, en motorcykel som verkligen inte är anpassad för att pressa hårt på
asfaltbana. Jag satte ett mål och det var att vinna! sagt och gjort tog jag hem alla 3 heaten varav det sista vann jag med 35 sekunders ledning. Efter att ha fått testa en riktig Husqvarna FS 450 kände jag att skillnaden på en riktig tävlingsmaskin och en endurocykel var enorm. Därav kändes det bra att köra 3 sek långsammare första tävlingen än vad vinnaren i elit klassen körde på.

Förutom intresset för att vinna så finns ett intresse för stunting . Jag har stuntat på moped/motorcykel
sedan jag var 12 år och brukar bland annat köra på den svenska MC mässan. Ett ställe där man träffar
mycket folk och syns utåt! Jag har också kört uppvisningar på event hos MC handlare och andra mässor.